Hei Sinä!

 Masentaa, ahdistaa ja väsyttää! Päätä särkee, ärsyttää, ja lapsetkin vaatii huomiota –

puhumattakaan puolisosta ja koirista. Nyt kun olisi suklaata…

Kuulostaako tutulta? Voisiko ruokavalio vaikuttaa olotilaamme, ajatuksiimme ja sitä kautta käyttäytymiseemme?

Entä jos hyvä olo, energisyys ja hyvät unet löytyisivätkin (ainakin osittain) omalta lautaseltasi?

Se mitä syömme on entistä enemmän nykytutkimusten valossa yhteydessä mieleen

Tämä on saanut minut liikkeelle ja myös syy siihen, miksi luet nyt tätä. Tämän intohimoni lisäksi olen 35-vuotias uusioperheen äiti, joka elää tällä hetkellä vauva-arkea nuorimmaisen ollessa 4kk vanha. Parhaimmillaan meillä pyörii viisi lasta, kaksi koiraa, minä ja mieheni.

Tämähän on sitä aikaa, jolloin ei pitäisi olla aikaa eikä energiaa kokata terveellisesti, monipuolisesti ja kun se on niin kallistakin, vai mitä?

Ei hätää. Niin minäkin luulin. 

Kuva: Pexels

Miksi blogi? 

Olen aina rakastanut kirjoittamista. Olen kirjoittanut lehtiin kolumneja ja asiantuntija-artikkeleita. Viime vuosina omien kokemusteni myötä ruokavalio ja sen vaikutukset osana masennuksen hoitoa ovat vieneet minut mukanaan. Nyt haluan jakaa saamaani tietoa muille.

Koen että oikeanlainen ruokavalio ja liikunta ovat olleet iso osa omaa toipumisprosessiani ja antaneet lisää energiaa sekä ”sisäistä hehkua”. Toivon että blogini lisää ihmisten tietoa siitä kuinka muunmuassa masennuksen hoidossa olisi tärkeää ottaa osaksi toipumista tukeva ruokavalio.

Rakkaat reseptit

Kirjoittamisen lisäksi rakastan ruoanlaittoa ja siksi saat täältä reseptejä terveellisempään ruokavalioon. Resepteihin on listattu myös pääraaka-aineiden vaikutuksia mieleen ja kehoon!

Ja viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisempänä: MieliRuokaa -sivustolta löydät myös hyvinvointialan ihmisten haastatteluja energisemmän olon saavuttamiseksi.

Hyvää matkaa MieliRuokien parissa!

-Hanna-

Seuraa Facebookissa: Facebook  Mieliruokaablogi